Clouds

Thursday 21 March 2013

The Introvert Battle 2

Penat Letih, berjalan sendiri dan mengulangi kesilapan,

 Aku seorang clumsy introvert yang harus belajar dari kesilapan.

Rutin harianku adalah merancang kejayaan. Tapi aku silap membuat perhitungan.

Teknik yang betul perlu dipertimbangkan.

Walaupun introvert kekuatan aku, tapi introvert juga yang menenggelamkan cita-cita aku.

Bergaduh dengan diri bagaimana aku boleh memperbaiki diri. Apakah perlu aku menjadi orang lain sedangkan aku lahir dalam acuan introvert sebegini.

Lalu harus apa aku lakukan, sedangkan cita-cita ku begitu tegar menuntut perubahan.

Persoalannya kini, mampukah Introvert memimpin cita-citanya sendiri tanpa mengorbankan diri? Jawapannya tidak. Lantas huraian menyambut paluan keraguan,

 "Wahai Introvert bersedialah menempuhi kesukaran. 2 jalan keputusan yang kemudian ada dihadapan ialah sama ada kemanisan kemenangan ataupun kegagalan yang bakal mencemarkan nama sosialmu."

Ya Allah introvert mu ini mendukung seruanmu, demi agama, bantulah aku, permudahkan urusan ku. Aku sedar siapa aku dlam kalangan masyarakat. Aku kelihatan lumpuh di mata mereka, tiada sepalit pun keyakinan atau kepercayaan.

Bukan jua pengaruh yang aku minta, tapi sokongan yang bertaut-taut memegangku dlam perjalanan membina menara. yang puncaknya adalah kemenangan agama.
 Ameen....


 keyakinan diri itu penting. Sayang aku lambat sedar. kena sentiasa polish. Belajar bercakap dan bercerita. Introvert tak perlu berubah jadi orang lagi. Just try to be a better man..

No comments:

Post a Comment