Clouds

Sunday 4 January 2015

Salesman dan kalendar Indie

Tak sedar tahun baru dah masuk, baharulah rasa macam masa berjalan pada kelajuan cahaya. Dan sepantas itu masa muda aku akan habis....

Dikisahkan suatu hari aku menanti pesanan di kedai mamak. Muncul pulak sales man kat kedai tu bawak buku dan CD. Dalam hati, camne aku nak mengelak sales man ni? Akhirnya dia datang kat meja aku dan bagi salam. Aku pun jawab salam.. "wa'alaikumussalam. Takpe2, tak nak" Tapi jawapan aku awal2 dah tenggelam dek percakapan dia. Mulut dia lagi laju nampaknya." . Seterusnya aku tak dengar apa dy cakap sebab tak berminat. mata aku cuma ralit memandang pada rambutnya yang kemas, muka tak berminyak, kemeja pun kemas tak renyuk atau basah dek peluh. Dalam hati pikir, mungkin dia student, mungkin dia tak naik motor atau berjalan kaki, mungkin dia naik kereta. Telinga aku tak peka langsung apa dia cakap, dia cakap laju sangat. Tapi bila dia buka buku kat tangan dia, nak tunjuk isi. Hati aku macam melonjak-lonjak suka, nilah yang aku cari-cari! - sebuah buku kalendar tahun baru. atau kata nama khasnya - Perancangan Eksekutif 2015.

Tanpa menunggu salesman tu habis cakap, aku terus tanya harga. Dan buku tu punjadi hak milik aku. Aku namakan buku perancang ni as kalendar indie, sebab buku ni dijual oleh seorang salesman yang ditemui di kedai mamak. Tuah salesman tulah jual barang yang memang aku cari.
Cover dy kelihatan macam kitab agama .. Tapi tidak..

Memang full of benefit buku ni, dari dalam sampai kulit belakang. Back cover pun ada kata-kata nasihat.

Ada mutiara kata/trivia & peristiwa penting bulan islam/tarikh penting cuti & kolum blank kecil untuk nota.

Buat reminder kat phone boleh jadi satu session yang menjengkelkan. Aku lagi selesa bermain dengan kertas dan pensel. & this one, dijamin takkan hilang track. At the end boleh selak balik kehidupan aku selama setahun ni.

Aku mula belajar pakai kalendar macam ni masa 3rd year & aku rasa ia sangat membantu. BFday membe bole bubuh/ event/ plan/ homework/barang nak beli. Macam one stop center.

Siap ada kolum rencana,
So azam aku tahun ni, aku nak be better with planning. - 'To Do List' lady. Motif cerita pasal ni?
Kalau seorang yang sentimental, pelupa dan suka menulis Go for it, executive planner is build for you.



No comments:

Post a Comment