Clouds

Monday 22 July 2013

Nota Kaki Ngantuk.



Hari ni hari k-4 aku praktikal. So far aku belajar "berpuasa" - menahan diri daripada biskut dan cereal.
 Roti, dalam usaha sekat makan roti. Tapi kuih, jangan halang aku daripada makan kuih.
 Nisa kakai Jimat, so sakitlah aku yang selera boros ni. Tapi its oraite, its helping me, the one who got no money.....  

Hari-hari kat tempat Keje ngantuk. Teraweh xyah sebutlah, aku buat zikir sendiri dalam saf. 
Terhayun-hayun badan aku ke depan ke belakang.
 Ni masalah berat, kelesuan aku ni dah mengganggu bukan sahaja masa belajar aku, malahan masa ibadah aku.
 Menjadikan waktu2 ibadah aku sebagai amalan yang xberkualiti.
 Even waktu Encik Dzazali buat meeting aku boleh membuta. (Termembuta).
So aku kena cari solusi..... Teh halia? How saleha? Larat x nak hadam teh halia pas ni??


 Ni Ramadhan ke-6, dan kali kedua xbangun sahur.. Erh. Ya Allah, kau peliharalah bubur kacang hijau ku seperiuk tu Ya Allah..

Hei apa khabar teh Halia? Aku seram nak cuba halia hidup jadi keluar duit sikit beli yang siap kat kedai. Sebelum tu try Eno dulu. Alhamdulillah segar jugak mata time teraweh. Teh tu aku perasan dia bekerja time  tidur, mugkin dengan tubuh aku efek dia macam tu. So bangun2 tidur siap-siapkanlah tempat sembunyi untuk membebaskan 'high speed particles.'. 

Dalam masa sama elak-elakkanlah makanan berangin. Makanan angin ni banyak, susah aku yang hidup berkongsi duit dapur dengan housemate ni nak elak. sebab makan kena share sama2. Tapi kes baru-baru ni memang secara rasminya akudeclare tak nak makan terung dalam tempoh terdekat dan terjauh yang mungkin. Dan kalau boleh xnak urut orang yang badan berangin. Rasa nak menangis simpankan angin orang lain. Tak tahulah mind set ke apa, tapi ia memang terjadi pada aku.

No comments:

Post a Comment