Clouds

Monday 22 July 2013

Tangis Sahabat di PLA.


Sahabat..
Gadis itu memerlukan sahabat..

Di PLA ini,
Aku belajar lagi, tentang nilai dalam isi hati.
Dan air mata yang mengisi alur pipi.
Tangan derita saling menggenggam cerita,
Tentang perjuangan yang tidak diperhati.
Tangis ku bukan kerana terluka isi hati, 
Tapi robek hati melihat ros dan ila disakiti

Di PLA ini,
Aku masih mencari diri,
Memikirkan ambisi,
Dan kehendak yang naluri,
Keperluan pada persahabatan.
Kepentingan nilai kepercayaan,

Aku tak berani untuk memahami,
 Sahabat dan nilai di dalam hati 

Tapi aku kurang percaya diri,
 Masih rebah mencipta langkah. 

Aku hanya si kerdil yang tak pandai menyapa,
Tak mampu bicara,
Si kecil yang tuli, kerana selalu tidak memahami,

Lambat memerhati,
Selalu lewat di belakang, menurut telunjuk insan yang lebih tinggi.

Kami si kecil, yang tidak dicintai,
Merayu belas dan simpati, moga tiada lagi B. 

No comments:

Post a Comment